top of page
Writer's pictureAdiel Ben Ari

ז'אן דארק

על פמיניזם אומץ לב, נחישות וצדק. גיבורת חודש אפריל ז'אן דארק, אקריליק על קנווס, גודל 80X160 ס"מ


עדיאל בן ארי - ז'אן דארק

יש דמויות היסטוריות שדורשות התיחסות, ז'אן דארק היא אחת מהם, כאחד שאוהב פנטזיה ומעריך אומץ והקרבה החלטתי להקדיש את חודש אפריל שהתארך למחציתו של חודש מאי לגיבורה הזאת.



ז'אן דארק, נערה צעירה מצרפת, הפכה לאגדה בזכות תפקידה המכריע במלחמת מאה השנים. היא הובילה את צבא צרפת לניצחונות מרשימים, תוך שהיא מתגברת על קשיים רבים ומגלה אומץ לב יוצא דופן. דמותה הפכה לסמל של פטריוטיות, אמונה דתית ועוצמה נשית.

אני בחרתי להמעניק לזאן דארק פרשנות חדשה ולהציג אותה לא רק כגיבורה היסטורית, אלא גם כאישה חזקה ועצמאית החיה בעולם עתידני. השריון שלה משקף את עוצמתה ויכולותיה, ומעניק לה מראה ייחודי ומודרני.

הבחירה לשלב פנטזיה ומדע בדיוני, מעוררת שאלות לגבי תפקידה של זאן דארק בעולם המודרני. האם היא יכולה להוות מודל לחיקוי עבור נשים גם היום? האם המסר שלה של אומץ לב, נחישות וצדק רלוונטי גם בעידן הטכנולוגיה והגלובליזציה?

מעניין לחשוב על נושאים אלו ועל מקומה של זאן דארק בתרבות הפופולרית, בחרתי להציג פרשנות חדשה לדמותה של אחת הגיבורות המפורסמות ביותר בהיסטוריה, היא מעלה בי שאלות לגבי פמיניזם בעולם המודרני. האם נשים צריכות להמשיך להיאבק על שוויון זכויות? האם הן צריכות לשבור את תבניות המגדר המסורתיות?

קישורים נוספים ויקיפדיה -ז'אן דארק אינסטגרם- פוסט


17 views0 comments

Recent Posts

See All

Comentários


bottom of page